Persbericht - Nieuwe Venlose editie van Monopoly

rt logo

Venlo, 11 maart 2018 – Venlo krijgt een eigen vernieuwde uitgave van het wereldberoemde gezelschapsspel Monopoly. Dit alles in het kader van het 675 jarig bestaan van de stad. Zaterdag 10 maart werd gedurende de wedstrijd VVV Venlo - Excelsior het spel gepresenteerd met medewerking van Lex Uiting. De presentatie was het startsein voor het samenstellen van het spel. Inwoners van Venlo kunnen via internet mede het stratenplan samen stellen. Bedrijven kunnen zich bij Ronde Tafel Venlo aanmelden om een eigen straat te kopen of bijvoorbeeld genoemd te worden op de Kanskaart. Het is de bedoeling dat het spel in november 2018 op de markt komt. Het spel kan in de voorverkoop besteld worden via www.venlospel.nl. Alle opbrengsten zullen volledig ten goede komen aan lokale goede doelen.

Sinds 1935 is Monopoly is het meest bekende bordspel ter wereld. Meer dan 300 miljoen stuks zijn er van verkocht in meer dan 50 landen.

Als bedrijf op de Kanskaart
Het spel biedt bedrijven de kans om eens op een andere manier in beeld te komen bij inwoners van Venlo. Zo was bij eerdere edities de toevoeging van een lokaal advocatenkantoor op de “Ga naar de gevangenis” kaart een goede vondst. Bedrijven kunnen op meerdere manieren meewerken aan de totstandkoming van het spel. Van het kopen van een eigen straat tot een vermelding op de Kans of Algemeen Fondskaart.

Quote Lex uiting: “Ah! Eindelijk, kan ik eens gaan oefenen hoe het voelt om truuk, truuk, truuk in Venlo een huis te kopen! Of nog toffer: ’t hele Villapark, de Meulenbös of gans Niej Stalberg! Met Hotels! En dan maar hopen dat ik op een algemene Funs kaart terecht kom.“